دلنوشته های دریا

دنیای احتمالات....یک دنیا شک و تردید

1397/8/10 9:45
نویسنده : دختر دریا
183 بازدید
اشتراک گذاری

این روزها فقط سرچ میکنم از این سایت به اون سایت ...همش دارم راجع به دکتر های ژنتیک تحقیق میکنم و راجع به خود علم ژنتیک ... هر چی جلوتر میرم بیشتر نا امید میشم ... جالبه که توی دنیایی که اینهمه علم پیشرفت کرده راجع به بنیادی ترین موضوع انسان یعنی ژن انقد ضعیف عمل کرده .. چرا هیچ راه درمانی وجود نداره و ما فقط باید با احتمالات پیش بریم...ما باردار شیم بعد پزشکان زحمت بکشن و تشخیص بدهد که  جنین مشکل داره یا نه ... تازه درد از اونجا شروع میشه که دوباره نه بشنوی ... دوباره بهت بگن مشکل داره و باید سقط کنی...علم تا همینجا پیش رفته ...تازه اگه درست پیشبینی کرده باشن ... فاجعه اونجاست که تشخیصشون اشباه باشه و بچه مشکل داشته باشه و اینها چیزی نفهمیده باشن و بچه ایی با یک دنیا درد بدنیا بیاد ...اونجاست که دیگه دنیا رو سرت خراب میشه ... خدایا دوباره اون روزهارو برام تکرار نکن ...دیگه طاقتش رو ندارم ... 

آزمایش دادم و منتظرم تا یک ماه دیگه جواب ازمایش ژنتیکم بیاد....نمیدونم باید چه دعایی بکنم ... نمیدونم اگه جواب آزمایشم چی باشه یعنی خوبه ... اصلا چیزی به عنوان خوب تو علم ژنتیک وجود داره ...!!!!

بیمارستانن صارم آزمایش دادم از منو همسری ازمایش گرفتن که پول هر کدوممون سیصد و خورده ایی شد.... یه سونوی واژینال هم گرفتن که مقدار تخمک گذاری و کیست و عفونت ... از این دست چیزهای رو بررسی کنن که حدودا 80 شد ... یه آزمایش دیگه هم دارم که باید ناشتا بدم  بعدش همه رو ببرم پیش دکتر زنانم که خیلی دوستش دارم  خانم دکتر نیک نفس تا جواب نهایی رو بهم بده که اجازه بارداری دارم یا باید ivf  کنم ... 

دکتر ژنتیکی که رفتم فقط یه پول مفتی ازم گرفت و فقط بهم گفت 25 درصد احتمال ریسک داری دیگه هیچ توضیحی نداد و فقط بهم گفت برو باردار شو بعدش ما بررسی میکنیم که سالمه یا نه .....دو سال پیش که باردار شدم ناخواسته همین دکتر بیشعور دعوام کرد که چرا قبل بارداری نرفتم پیشش که تحت نظر باشم و آزمایش بدم ...الان که باردار نیستم و رفتم که تحت نظرش باشم هیچ آزمایشی برام ننوشت و بهم گفت چون جنینت الان در دسترس نیست که بخوایم ازش آزمایش بگیریم که بدونیم مشکل از چی بوده بیماریش پس نمیتونیم کاری برای بارداری بعدیت بکنیم ...من خشکم زده بود ... یعین چی پس حرفای دوسال پیشت که باردار بودم واسه چی بود لعنتی...اخر سر با اصرار من فقط یه آزمایش کروموزومی نوشت هیچ توضیحی هم راجع بهش نداد که چیه ....متنفرم از این دکترهایی که عین مجسمه رفتار میکنن با مریضشون... الان اسم دکتر ژنتیکم رو یادم نیست وی حتما اسمش رو برات مینویسم که کسی پیشش نره دیگه ...بی سواد بود فقط استاد استرس وارد کردنه

نی نی دارها برای منو خواهرم دعا کنید تا ماهم یه بچه سالم باردار بشیمعبادت

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان یک فرشتهمامان یک فرشته
10 آبان 97 11:08
سلام دوست عزیزم
توی جواب کامنتت یک مقدار نوشتم
نمیدونم مشکلت چی بوده؟ آیا سقط کردی یا .............؟
میشه اسم آزمایش ژنتیکتون رو بگی؟
کاش زودتر برام کامنت میزاشتی 
امیدوارم بهترین ها رو پیش رو  داشته باشی و فرشتت رو خیلی زود در آغوش بگیری هم خودت و هم خواهرت
دختر دریا
پاسخ
سلام عزیزم...گل من تو پنج ماه سقط کردم ....متاسفانه دکتر بیسوادم هیچ توضیحی نداده راجع به ازمایشم نمیدونم اسمش چی بود ....بزار جوابش که اومد عکس میگیرم برات میفرستم....ممنون برای دعای قشنگت بوس
باران
12 آبان 97 13:41
دقیقا همینه که میگی علم ژنتیک تو ایران اصلا پیشرفته نیس منم جواب پنل سقطم رو بردم پیش یه دکتر ژنتیک گفت مشکلی نیس اما وقتی بردم پیش دکتر زنان گفت یکی از ژنهات جهش داره 
برلی منم دعا کن 
دختر دریا
پاسخ
دقیقا ... دکترای ژنتیکمون خیلی بی سوادند... انشالله که بالخره خدا یه گوشه چشمی هم به ما میکنه